Selasa, 18 Ogos 2015

Berfikir Positif

Hello...

Apa khbar anda semua,

Hari ini saya nak kongsikan anda bagaimana untuk menjadikan anda ceria sepanjang hari. bagi saya keceriaan seseorang itu bukan dilihat daripada luaran seperti ada kereta BMW, Sport, Rumah Banglow, awek cantik, handphon canggih, dan sebagainya. Tetapi bagi saya hati kana suci dan bersih dan sentiasa berfikiran positif.

Bagaimana saya berfikiran positif? kadang kala saya juga berprasangkan buruk terhadap orang lain, untuk mengelakkan berfikiran tak baik, saya akan melawan dengan mencari kebaikan-kebaikan yang dilakukan oleh orang itu. Kelakuan yang positif inilah yang memberikan kita inspirasi kepada kita.

Suatu perkara yang lakukan setiap hari ialah bertemu dengan khalayak manusia seperti keluarga sendiri, rakan-rakan, rekan-sekerja, dan sebagainya. Disekeliling kita dipenuhi dengan pelbagai ragam dan bydaya manusia. Bagi saya dimana juga kita berada perlu memehami dua perkara ini agar lebih mudah kita berkomunikasi dan melakukan sesuatu perkara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan